31.5.14

silent times..Im back again!

Totta tosiaan olen ollut nyt töissä kaksi viikkoa issllä ja aika on siinä samalla hurahtanut mukavasti eteen päin Kasvit ovat heränneet kevääseen ja syreenit kukkii jo. Eilen oli toisilla viimeinen koulupäivä mutta itse raadoin 4 ylimääräistä ylityötuntia :_D

Töistä sellasta että kun kaksi viikkoa sitten aloitin niin olin joo pikkasen järkyttynyt - enimmäkseen työajoista. Homma on kaksivuorotyötä ja mun oli ekaks tosi outoa asennoitua klo 6 töihin menosta :D Ajatella kun koulussa on niin kasin aamutkin tuntuu välillä liian aikaisilta! Ei siinä mitään, oon tykännyt toooosi paljon!! Kaiken maailman juttuja oon saanut tehdä.
Lisäksi olen päässyt hurruttelemaan pakulla ajatellen ensiviikon autokoulun kakkosvaihdetta! Mulla on siis se 9.- ja 10.6. Jänskättää vähäsen kun en ole nyt niin paljoa ajellut.. Vanhemmilla on liian hienot autot että viitsisin niitä käyttää. Tai no joskus olen saanut vanhaa helsingintietä körötellä.

Kaikki sarrat, loukut, talvilevolliset kihokit, darligtoniat ja cephat ovat olleet pihalla joo 3 viikkoa..? Eikä mitään ole haitannut. Paitsi kun tässä oliko nyt viime viikolla oli luvassa ukkosmyräkkää niin vein kasvit meijän kasvihuoneeseen. Tötteröt ovat kun niin nättejä jotteivat menisi nurin!

__
I have been working for past 2 weeks now. I have truly enjoyed my time with all team mates and work tasks. I have even driven a van (which is good cos I have to pass my 2nd part of the driving school next week).

All of my Sarracenia, Cephalotus, Darlingtonia, temperate Drosera and Dionaea have been outside for 4 weeks for now?



S. flava var. ornata <3

C.follicularis


D. rotundifolia
Ilmojen lämmetessä sain kaikki kesäkukkataimetkin pois tuolta terrasta jota alun perin suunnittelin terraariokaapiksi. Ylin hylly on korkeimmille nepeille, keskimmäinen luultavasti tulisi kihokeille ja vesiherneille ja alin on tällä hetkellä sarrataimien käytössä.
Ylimmällä tasolla on pienoinen kosteudenpidätysongelma mutta lämmöt pysyy tosi hyvin sisällä!

___
All og my bedding plant seelings are outside so my terrarium closet project have moved forward! The upper shelf has a minor humidity problem but otherwise everythings fine"!


N. rafflesiana

Lepaalta tullessani otin mukaan myös exo terran. Se sijaitsee nyt mun sängyn jalkopäässä :D  Pari randomia orkideaa (ludisia ym) löytyy mut vielä pikkasen muotoa hakee tämä terra.
__
I brought this exo terra back home from my dorm apartment.


Aaaah jospa tämä nyt herättäisi blogia taas elooooon :-)

1 comment:

  1. On sinulla hienoja, eksoottisia kasveja! Äkkiä sitä vain tottuu uusiin aikatauluihin. Muutama viikko ja et muistakkaan miten vaikeaa ensi herätykset olivat:)

    ReplyDelete

kiitos! :-)