4.5.16

tomato patch

  I got very occupied by our garden patch today. It had lots of weeds but carried many tomato seedlings grown from last year's dropped tomato seeds. I actually ended up planting 57 tomato seedlings and 3 squash ones! Jeez and we still got 30 extra tomatoes from that ground since I couldn't plant anymore 'cos of space. I like they way it turned out to be. Just wait until we plant all the herbs and peppers there!! :)

Untitled

Untitled

  Varmaankin eilisestä myräskästä johtuen edelleen aamullakin satoi. Rich tulosteli aamusta MBRS'än esitelylehtisiä ja mä sitten taittelin niitä. Viisi kerrallaan, ensin puoliksi ja sitten sivujen taitto sisäänpäin. Mä jäin taittelee ja Rich lähti kaupungille ostamaan muuan muassa bambukeppejä kukkien pussittamiseen, sekä tulostuspaperia ym staples-liikkeestä.
Eilisen päivän The Community Give haaste onnistui! Lahjoittajia oli yli 130 ja rahaakin saatiin kerättyä viisitoistatuhatta dollaria! :O Huh huh! Myt meillä on mahdollisuus voittaa 10K, tosin siitä kisaa 21 muuta yritystä joten voittomahdollisuus on 5% luokkaa. Noh, peukut pystyyn! Saatuali lehtiset taiteltua painuin ulos jatkamaan siitä mihin eilen jäin. Kasvimaapalstalle siis. Maata ympäri ja rikkaruohot pois. Lisäksi rikkojen välistä piti etsiä tomaatintaimia, jotka ovat edellisvuoden pudonneisen tomaattien peruja. Sitten hakemaan takatontilta kottikärryillä 4-5 kertaa kuorikatetta jota silloin ne vapaaehtoiset kärräs metsään minä mukaan lukien.

Loppujen lopuks meillä on nyt siisti kasvimaan alku jossa on 57 tomaatintainta! Kolme riviä jossa kussakin on 19 tainta. Taimiväliksi tuli kutakuinkin ~50cm ja riviväliksi ~70cm. Rich ehti jossain vaiheessa varmistamaan että "enhän mä istuta niitä suoraan katteeseen?". No en, vaan maahan ja sitten katetta päälle. Höpsö. Onneks mä en ole yksin tämän varhaisdementtiani kanssa vaan muutkin unohtelee asioita. Se kävi tossa tänään kaupassa, mutta osti väärän väristä tulostimen mustetta. Siks se lähtee huomenna taas Fredericksburgiin ostamaan uuden musteen. Mä en toi tälläsissä tilanteissa kuin hymähtää ja vetää facepalmia :D

Ei täs muuta! Olen puhunut!
Untitled

No comments:

Post a Comment

kiitos! :-)