26.2.15

my birthday

Ikää tuli tänään täyteen 21 weee :-D
-
I turned 21 today.


Nääh ei mitään kakkua tai muuta sälää...mut sain porukoilta toivomani pinkinvärisen BeautyBlenderin! :-)
-
I got BB as a present. Just what I have wished for. My parents dont understand to buy plants nor supplies so I thought that was an easy purchase from them


Drosera adelae ja proliferat siirtyivät isosta rasiasta neljään 7,5cm pyöreään ruukkuun. Toi kyseinen rasia oli about pari viikkoa juwel terrassa mutta kun rasian päällä oli vielä kelmut niin laatikkohan kuumeni sit ihan kamalasti! Varsinkin adelae näyttää kärsineen aika pahasti. Onneks oon ottanut siitä lehtipistokkaita että ei haittais vaikka kasvi delaiskin. Nyt noi pikkurukut on isossa 375l terrassa.
-

I transferred my D. adelae and prolifera plants from one big plastic container into individual 7,5cm round pots. The container was located in too hot terrarium (I thought they liked hot and humid!) and especially adelae didnt enjoy its time there..... Now the pots are in my biggest, 375l terrarium alongside N. ventricosa and flowering N. x Tiveyi to mention a few




Siirsin Nepenthes changin  isompaan ruukkuun. Taikka itseasiassa ruukutuksen syy oli pistokkaissa. Katkasin emo-changin parisen kuukautta sitten ja sain siitä varresta kaksi pistokasta. Iskin ne sitten hetken mielijohteesta ne emokasvin ruukkuun. Pistokkaat on lähtenny nyt hyvin kasvuun ja juuria on ilmestynyt joten oli aika siirtää ne omiin ruukkuihinsa.
-

While back ago I cut the main stem of my N. chang because it was getting too tall. I was able to make two cuttings and they have taken off well now. I moved the cuttings from the shared pot to singe pots. I also changed the mother plants pot into a bigger one.


On muuten aikamoinen toi "paalujuuri"! Ihan kuin porkkana! Just tälläsillä thaimaalaisilla neppilajeilla on tollainen muista lajeista erottuva juuristorakenne.
--
Look at that "taproot"! It looks like a carrot haha :-)

No comments:

Post a Comment

kiitos! :-)