12.4.16

yhden sortin päivä

Ensimmäistä kertaa täällä ollessani heräsin täysin kännykän herätykseen varttia vaille kaheksan. Tätä ennen oon aina heräilly ennenaikaisesti, mutta tänään iltapäivään saakka satoi sellasta hötöä. Aamulla ehdin katella vielä wusa9 kanavan aamu-uutisia. Kyllä ne kaikkea keksii ja koululaisillekin on omat säätiedoitukset.

Koko tän päivän urakka oli lannottaa loput tötterrölehden taimet. Aloin vielä omaan tyyliini vielä siinä siistimään vanhoja lehtiä pois ja homma tuntui venyvän vielä enemmänkin. Laskelmoin, että parissakin ruukussa oli yhteensä ~70 ruokittavaa suuta ja niitä ruukkuja oli ainankin 30 kappaletta + kennossa olleet 100 kpl ? Eli oon tänään syöttänyt merilevänestettä yli 2000 tötteröä. Yikes!

Untitled
Päivän aikana piti vielä käydä lannottamassa highland kammion kasvitkin, etten unohtaisi kun kerran muistin. Yhessä vaiheessa kun olin kasvarilla niin Rich pölähti kanootti kainalssaan ovelle ja tuumas että "mä lähen nyt soutaa kanootella moi moi". Hahah. Kuulemma joku oli tilannut 25 kihokkia ja kuulemma täällä meijän tontilla ei ole niin montaa ja hyvännököstä, kuin mitä tien toiselta puolelta olevasta joesta löytyy. Kuulemma ne ei kuulu täällä alkuperäiskasvistoon joten hyvä vaan että me käydään keräilemässä  niitä sieltä pois :D

Untitled
Nepenthes macrophylla ja Nepenthes platychila (?)
Untitled
Cephalotus follicularis
Luonnollisesti Phi käväisi päivällä asemalla, ja olin jo asennoitunut siihen, että se latelee kuinka huonosti olin pärjännyt kokeessa. Noh, olin mä kasvitunnistuksia osannu, mutta tän firman pääperiaatteelliset asiat olis vielä ehkä hakusessa. Tai että se lauserimpsu pitäisi osata sanoa lähes täysin identtisesti sen oikean mukaan, jotta asia välittyisi parhaiten. No ei me sitä koetta kokonaan käyty läpi koska tuumattiin molemmat, että siihen perehtymiseen tarvitaan rutkasti aikaa - että tsekkaa 13 sivuisen paperinivaskan läpi.

Lopettelin työt varttia aikasemmin koska olin pitänyt tänään tosi lyhyen lounastauon. Päätin käväistä hakemassa vähän ruohosipulin kaltaista noh, sipulia täältä tontilta pakastettavaksi. Täkäläiuset nimittää sitä "onion grass" tain "wild onion", eli luonnonvaraiseksi, villiksi sipuliksi. Silpuksi vaan ja pakastimeen.
 Tänään ehti vielä pyykätäkin!

Lopuksi vivelä pieni säävertailu täällä vs lahessa. Ei nyt ehkä hirveesti ole koti-ikävä jos ilmaa pitäis vertailla :'') Ne  hei on lupaillu tänne 18.4. jopa 28 astetta!

Untitled Untitled

No comments:

Post a Comment

kiitos! :-)