23.5.16

seedlings that crave moar space

Untitled I think I'm going to tell things briefly because I'm feeling soo tired. Richard cooked us dinner tonight and I guess it was so filling menu that I just want to sleep now haha!

If I already didn't tell you we have now three people here instead of two. We got Meadowview's second intern, Tycon here on Saturday. So far its been very nice to work with him. We worked today with replanting Sarracenia seedling from crowded pots to more loosely planted ones. We actualltý turned 1 pot of plants into 19 pot of plants! Ain't that a big difference! Our veggie garden also got attention today by getting more peppers and tomatoes including herbs planted there.

Frogbirds are colling and one is just nearby my window I just is a peeker. A lound peeker. 

Tää päivä eteni ihan järisyttävän nopeasti :0 Aamulla näytti että koko päivä olisi yhtä sadetta ja pilveä, koska viime yönä satoi ihan sairaasti. Heräsin ennen kaheksaa ja käppäilin taas alakertaan keittelemään kahvia sekä lämmitämään mikrossa pullia jotka olin tehnyt eilen illalla. Kun kello tärähti kahdeksaan soi ensiksi alakerran aurinkohuoneessa herätys ja tämän jälkeen alkoi yläkerrasta kuulua tuttu herätysääni. Voi pojat mietin että milloin miesväki herää tänään kun oon naisena talossa tehnyt aamurutiinit ym :D
Tosiaan meitä on nyt täällä talossa kolme henkiöä/työntekijää. Minä, Richard ja uusimpana jäsenenä lauantaina saapunut Tyson. Mää oon todella huono veikkaamaan ikiä ja olin arvioinut tämänkin henkilön iän ihan yläkanttiin. Oikeasti hän täyttää enskuussa kakskymmentä joten tää tulojärjestys taitaa mennä ihan oikeasssa järjestyksessä niin että mä oon keskivanhin meistä :)

No tänää minä ja Tyson siirrettiin tötterönlehtitaimia yhdestä ahtaasta ruukusta moneen pieneen, eli niin että jokaisella on itsenäistä tilaa kasvaa :) Paljon aikaa vievää työtähän se on! Yhdestä täydestä ruukusta saatiin 19 ruukkua! Woww!Veikkailtiin päivän mittaan tuleeko ukkosta koska mustat pilvetä pyöri ympärillä päivän mittaan. Ei tullut ei ukkosta..

Viideltä lopeteltiin normaaliin tapaan duunit. Mä kävin houkkaamassa viimeisen Torrancen tekemän ananakakkupalan sekä vähän spagettia ja painuin takas pihalle töihin! Ty seuras perässä ja alettiin istuttamaan viimeisiä paprikoita, tomaatteja ja yrttejä tonne palstoille. Mä myös kaivoin meijän mansikat n. 10cm syvyyteen ja iskin ruukut kuoppiin. Katetta sit ympärille reilu kerros jotta ruukut jää näkymättömiin. Rich oli ymmärtänyt olla huomaavainen (meijän keittiön ikkunasta näkee puutarhapalstalle) ja tuli ilmottelemaan että hän teekee huokaa ja että illallinen on kohta. Ookoo kiitoos! :-))  Sit kasilta me syötiin riisiä ja kalkkunakastiketta avokadolla, ananaksella ja mansikoilla hahaha! Nää on ihan mahtavia tyyppejä molemmat kundit! Ollaan oltu vasta pari päivää kolmistaan ja tuntuu, että kaikkien oleminen/ymmärrys/kiinnostus kohtaa tietyllä lailla.


Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled

No comments:

Post a Comment

kiitos! :-)