11.4.16

käytiin kalassa ja telkkakin toimii !

Untitled
Kello on täällä kymmenen illalla ja edelleen 20 astetta lämmintä. Ei huono!'

Heräsin keskiyöllä siihen tunteeseen etten saannut happea. En oo ikinä ollu tollasen tunteen vaikutuksen alla enkä suosittele kenellekään. Mokomakin (kuiva) yskä. Ja taas noi helikopterit lentelee talon yli ja talo tärisee vietävästi! Ysiltä alko duunit ja Rich jäi koneelle hoitelee paperihuommia mun painuessa pihalle ruukuttelee tötterölehtiä. Kuulemma mun ruukutustaidot on kehittynny, koska osaan sulloa sitä turvetta ruukkuun niin ettei tule painaumia. Toinen juttu vielä viikko sitten!

Lounaan jälkeen Rich painui koulutustilaisuuteen ja mä jäin yksinäni ruukuttelee tällä kertaa kihokkeja ja lisäämään niitä juuripistokkaista. Ehdinkin tehdä pihalla tovin hommia ennen kuin Phil pölähti autollaan pihaan ja kertoi odottavansa haastateltava ihmistä paikalle tulevaksi. Ennen kyseisen henkilön ilmestymistä Phil kertoi olevansa hieman huolissaan mun yksinolemisesta asemalla. Tarkoittaen sitä, että pihaan voi milloin vaan vain tulla vieraita ihmisiä, ja jos tällänen nuori nainen (:D) näkyy tieltä ja vaikuttaa olevan yksin, asioita voi tapahtua. Tai no en tiedä kuinka todennäköistä se on, että joku päivä joku hullu poikkeaa asemalla käymään. Phil poistui puoli tuntia myöhemmin haastateltavan kanssa ja jäin yksinäni taas. Ja pistin portin kiinni erään henkilön ehdotuksesta.
Untitled
Mä sitten aloittelin tötterölehtien lannoituksia, tosin mähän olin lannottannu ne jo viikko sitten (helikopteri).Homma on kuitenkin se, että taimet ei kasva luonnostaan niin nopeasti kuin me haluttaisiin. Sen takia pitää vähän lannottaa niita, jotta kasvit kasvais, ne sais myytyä, ja yhdistys sais rahaa, ja homma pyörisi edelleen. Olin jo aiemmin aamulla saanut Richiltä tälläsen pienikokoisen ruiskun jolla pienimpien taimien ruokinta onnistuis.
Untitled
Kyllähän se hoituu mutta kamalan hitaasti, kun jokasen suuta pitää ronkkia ja availla ymm. Kello viiteen mennessä Rich oli jo ehtinyt tulla takaisin ja mä kelasin, että jäisin vielä hetkeks ottaa kuvia. Otinkin kasvikuvia ja lopuksi ajattelin, että nythän pitäis ottaa kunnon minä + kasvit selfie. Noh, ei siinä muuta kuin, että Rich paukahti kasvihuoneeseen sillä samalla hetkellä. Ehheheh (facepalm)! No mutta sitten se pyysi, jospa mä lähtisin sen kanssa kalaan! Olin jo aikaisemmin udellu sen läheisessä joessa tuleita kalasaaliita. Ei hassumpaa, kun pihalla on 22 astettta lämmintä ja aurinko paistaa - mehän lähetään kalastamaan!

Untitled
Se kaivo varastosta suht hienon näköiset virvelit ja ilmotin, etten ollut kalastanut sellasella koskaan (?). Samoin laatikollinen jigejä näytti jännältä, ja kattelin niitä ihan ihmeissäni. Ekaks se kokeili jigillä ja saikin alle minuutin sisällä kalan, jonki paikallisen "sinikiduskalan", ja heitti sen lopulta takaisin virtaan. Mäkin yritin jigitellä mutta ei tapahtumut mitään. Opin kyllä tosi nopeasti käyttämään tätä virveliä. Lopulta Rich lupas käydä hakemassa tavalliset matokoukkutarpeet, koska mainitsin kalastelleeni niitä aikaisemmassa nuoruudessani :D

Untitled
Ja heti alko syömään kala! Lopulta päivän saldoksi tunnin-puolitoista jälkeen tuli neljä kalaa joista kolme itse ongin. Jäädessäni onkimaan neljättä kalaa, Rich lähti sisälle kokkailee meille päivällistä - riisiä, vihanneksia ja kalaa! Meiltä kahelta kämppikseltä tää elo näyttää sujuvan täällä ihan hyvin. Kaheksan vuoden ikäerosta huolimatta annetaan toisillemme tilaa ja jutellaan päivittäin.

Pestyäni kalahajut suihkussa pois Rich ryhtyi telkan kimppuun. Se oli päivällä käynny sit kaupoissakin ja hankkinnu telkalle digitaalisen antennin, hdmi johtoa sekä mulle kenttätyöhön soveltuvan muistivihon. Siirrettiin telkka toiseen paikkaan, ja vähän ajan päästä sieltä alkoikin näkymään ohjelmaa!
Untitled
Kyllä ramasee, eikuin huomista kohti ja huomenta Suomi!

No comments:

Post a Comment

kiitos! :-)